Open dag 2023

De laatste open dag van Tuinvereniging Kringloop was op zaterdag 2 september van 12:00 tot 16:00 uur.

De dag had als thema: “Proeven en eten van elkaars cultuur”. Op deze dag was iedereen welkom voor een rondleiding, een hapje en een drankje en natuurlijk de kinderactiviteiten.

Gratis proeverijen en activiteiten

• Natuurlijk lekkers uit de tuinen: jam, soep, courgettes, tomaten en andere groenten,
  • Ruiken en proeven: proef jij het verschil tussen worteltjes of komkommers van de moestuin of uit de supermarkt?
  • Zoet en hartige taarten en heerlijke pannenkoeken, met een lekker en gezond drankje erbij,
  • De imkers laten zien hoe zij werken met de honingbijen,
  • Verkoop van leuke kleine creatieve attenties en producten van de eigen tuin.

Speciaal voor de kinderen

• Bak je eigen worstenbroodje boven het kook-kampvuur.
  • Laat je schminken als een van de vele vlinders, bijen of lieveheersbeestjes die op de tuin te vinden zijn.
  • Doe mee aan de speurtocht en verzamel en maak je eigen insecten hotel.
  • Knutsel gezellig mee.

In samenwerking met

Stadslandbouwkas De Oude Beer
Met een informatiekraam waar je ook plantjes, zaden en producten uit de kas kunt kopen.

Stichting Buitenzinnig
Bekend van de initiatieven voor een voedselbos, met informatie en zelfgemaakte producten uit de natuur, zoals likeuren van bessen of noten.

Om 16 uur sloten we af met een gezellig bijkletsmomentje, alleen voor de leden.