Extern

Naast onze eigen activiteiten zijn buiten de vereniging om de volgende activiteiten bij ons bekend die interessant kunnen zijn voor onze leden: Heb je suggesties voor deze rubriek, stuur ze dan naar webmaster@tuinverenigingkringloop.nl.

• Op zondag 14 oktober 2018 is het Red Hot Sunday vanaf 13 uur in Stadslandbouwkas De Oude Beer aan de Rijksstraatweg 108 tijdens het Peper-oogstfeest
  • Op zaterdag 13 oktober 2018 van 11 tot 15 uur organiseert Zorgboerderij de Zuidpunt aan de Polder Oudendijk 2a in Dordrecht haar jaarlijkse Pompoendag
  • Tuinfair op het Vlijpark op zaterdag 26 mei 2018 van 10:00 tot 16:00 uur
  • Het jaarlijks terugkerende evenement Reclaim the seeds wordt dit jaar gehouden in Rotterdam op 24 februari, in Amsterdam op 3 en 4 maart en in Leuven op 10 maart.
  • De 6e Groenmoesmarkt wordt in Boekel georganiseerd op 18 maart 2018. Meer info op de website van Groenmoes.
  • KNNV minicursus Tuinvogels herkennen. De cursus bestaat uit twee delen, één theoriegedeelte en één praktijkexcursie. Na afloop kun je alle algemene tuinvogels herkennen. Cursus wordt in januari 2018 georganiseerd. Meer info: KNNV

Activiteiten uit het verleden (2017):

• Leven in de kas XL. De documentaire van Richard Dekker over stadslandbouwkas De Oude Beer draait op zaterdag 30 September in Landvast, Alblasserdam. Inloop om 10:00 uur, film start om 10:30 uur. Reserveren via levenindekas@gmail.com
  • Herfstfair Vlijpark op zaterdag 30 September 2017 van 12:00 tot 16:00 uur.
  • Cursus Humisme op 11 maart 2017 door externe spreker Marc Siepman. Opgeven bij tuinverenigingkringloop@outlook.com
  • NL doet Griendwerkdag op 11 maart. Uniek stukje Dordrecht, De kleine rug, natuurgebied nabij Stadspolder, van het Nivon. Samen bomen vellen, zagen en opruimen. Werken in en voor de natuur. Om 9 uur wordt je met een boot vanaf de Loswal 1 naar het schiereiland gebracht. De soep en lunch is geregeld. Jong en oud is welkom.
  • 5e Groenmoesmarkt op 19 maart 2017 van 10 tot 17 uur in St Oedenrode, entrée 6 euro, meer info op groenmoes.nl.

Activiteiten uit het verleden (2016):

• Lezing eetbare Siertuin, 28 oktober om 19:30 uur locatie: Vlijpark door Max de Corte
  • Maand van de duurzaamheid 16 september tot 16 oktober van het Platform Duurzaam Dordrecht.
  • zaterdag 8 oktober langs onze moestuin en langs de Pompoendag op zorgboerderij de Zuidpunt.
  • Brocante op Volkstuinvereniging Zuidbuurt in Vlaardingen, Zuidbuurtseweg 6, op zaterdag 4 juni van 11:00 tot 16:00 uur
  • Tuinfair in het Vlijpark in Dordrecht, Nieuwe Noordpolderweg 1 op zaterdag 28 mei van 10:00 tot 16:00 uur
  • Duurzaamheidscafe op woensdag 13-04-2016 Het programma duurt van 20.00 tot 22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur. Het Duurzaamheidscafé is een initiatief van het burgerplatform Duurzaam Dordrecht. Dit Voedselcafé is georganiseerd door de werkgroep Natuur, Voeding en Gezondheid en vindt plaats in duurzaamheidscentrum Weizigt aan het Van Baerleplantsoen 30. Toegang is gratis.
  • Groenmoesmarkt, een landelijke markt voor natuurlijk moestuinieren en eerlijk voedsel op 20-03-2016 in Oirschot.